Javna agencija za knjigo (JAK) in EuroBasket 2013 sta pripravila vseslovensko kampanjo za spodbujanje branja v povezavi s športom, zlasti med mladimi, imenovano Ni igre brez drame. “Pri EuroBasketu si ne želimo popularizirati samo športa, ampak tudi bralno kulturo,” poudarja vodja promocije za EuroBasket 2013 Žana Vlaisavljević.

Po besedah Vlaisavljevićeve Eurobasket kot največji športni dogodek v zgodovini samostojne Slovenije nosi odgovornost, da se aktivnosti ne odvijajo samo med 4. in 22. septembrom, ko prvenstvo poteka, ampak tudi prej in pozneje. Podsekretarka za področje bralne kulture na JAK Tjaša Urankar je poudarila, da lahko knjige bralce motivirajo za uspehe v življenju. “Dokazano je, da tisti, ki veliko berejo ali so jim veliko brali v mladosti, tudi osebnostno hitreje rastejo,” je dejala.

V sklopu kampanje bodo v juliju ali avgustu izdali tudi tematsko slikanico za otroke Lipko in KošoRok avtorja Primoža Suhodolčana in ilustratorja Gorazda Vahna. Poleg tega bo potekala akcija Vstopnica za knjigo, v sklopu katere bodo imetniki vstopnic za evropsko košarkarsko prvenstvo prejeli popust v višini enega evra pri nakupu knjig v številnih knjigarnah po Sloveniji.

Ambasador EuroBasketa 2013 Peter Vilfan upa, da bo kampanja pritegnila čim večje število mladih pa tudi starejših bralcev. “Že kot otrok sem imel dve ljubezni, najprej je bila knjiga, potem košarka. Takrat ni bilo računalnikov, ipadov ter interneta, prav tako pa so bila naša potovanja daljša, zato sem imel v torbi vedno ne le eno, ampak več knjig. Tisti, ki veliko bere, se osebnostno razvija na vseh področjih. Akcija Ni igre brez drame se mi zdi izjemna, mislim, da bo ena najbolj uspešnih med, pred in po prvenstvu ter, da bomo uspeli vrniti mlade in pa tudi malo starejše h knjigi.”

JAK in EuroBasket 2013 sta projekt pripravila v sodelovanju z Društvom slovenskih založnikov in Društvom slovenskih knjigotržcev. Podpredsednica Društva slovenskih knjigotržcev Metka Zver je povedala, da so v društvu zelo veseli, da kampanja spodbuja tudi nakupovanje knjig, saj lahko le nakup knjige pomaga knjigarnam “v teh težkih trenutkih”. “Knjigarne so ključno mesto za preživetje slovenske knjige, saj skrbijo za raznolikost ponudbe,” je poudarila.

(povzeto po STA)