Sabina-individualno svetovanje

Všečkaj, deli in osvoji nagrado! Ko igra postane posel...

15. 11. 2014
Všečkaj, deli in osvoji nagrado! Ko igra postane posel...

Tisti, ki malce bolj spremljate delovanje družabnih omrežij, ste verjetno že seznanjeni s tem, da je s 5. novembrom pri Facebook-u stopilo v veljavo pravilo pri nagradnih igrah, da se ne sme več pogojevati sodelovanje pri nagradni igri na ta način, da mora uporabnik "všečkati" vašo stran. No, jaz pa se vsak dan znova, ko vidim, kako nekateri še vedno objavljajo tovrstne nagradne igre, sprašujem, ali dejansko te nagradne igre "palijo"?

piše: Sabina Gosenca

Ker se tudi sama ukvarjam s svetovanjem na področju Social Media Marketinga, moji naročniki pa so z različnih področij, se tako vse bolj sprašujem (in na spletu analiziram) naslednje: Ali dejansko ljudje všečkajo strani in jih spremljajo, ker jih njihova dejavnost oz. objave zanimajo? Ali pa všečkajo stran zgolj zaradi sodelovanja v nagradni igri, potem pa objav na tej strani ne spremljajo več?

Na svojih družabnih omrežjih sem prav od vas, dragi bralci in bralke, ki zastopate različna področja in pripadate različnim generacijam, želela dobiti mnenja in opažanja glede tega. Tule je zbranih nekaj odgovorov – imen ljudi pa, kot sem obljubila, ne bom izpostavljala (jih pa hranim v arhivu).

»Jaz sem navdušena nad tem novim pravilom. Zakaj? Prvič, ker ne bo več lajkov zgolj zaradi nagrad. Drugič, ker bom v feedu videla, kaj frendi dejansko počnejo, ne pa, da so lajkali brezplačne vinjete, pa brezplačne šampone, pa brezplačne zimske gume...«

»Moje izkušnje so takšne, da v kolikor pogojuješ "like", si v prihodnosti z večino sodelujočih nimaš kaj več pomagati, enostavno te več ne spremljajo. So tudi takšni tipi FB uporabnikov, ki sodelujejo samo zato, da nekaj dobijo, ne pa zato, ker jih zanima tvoja storitev oziroma produkt. Se mu zdi da tovrstne nagradne igre nimajo nekega "haska". Ok, res je da te opazi več ljudi, ampak to se mi zdi tudi vse. Potencialna skupina ljudi pa se dejansko potika drugje.«

»Lajkanja strani in fb aplikacij se izogibam kolikor se da. Ponavadi te strani potem samo smetijo. Naslove pa ponucajo še za miljon drugih mailov, ki jih prejmeš s ponudbami itd. Tako da, če lajkam, lajkam zato, ker me stran dejansko zanima.«

»Do zdaj je bil to učinkovit način masovnega zbiranja lajkov. Čeprav je potem taka lista kakovostno vprašljiva, pa je še vedno notri lahko lep procent kupcev. Pametne firme so to počele (in še počnejo) z akcijami muhami enodnevnicami, kjer se ne gradi na brandingu. Sploh pa populacija, ki vestno sledi takim igricam, je najlažja za nat.... Potrebno je samo znat ločit freeloaderje od naivnežev.«

»Običajno velja druga varianta. Videla in spoznala na eni FB strani na lastne oči... v bistvu je bila to stran "duhov". Deloma je napaka tudi na strani podjetij, ki take nagradne igre prirejajo. Zberejo kup FB članov ali mail kontaktov, potem jim pa redno servirajo le akcije in popuste, namesto da bi jim dali kaj koristnega in jih skušali s tem 'namamit'. V splošnem so nagradne igre na FB silno dvorezen meč.«

»Do zdaj je bil to učinkovit način masovnega zbiranja lajkov. Čeprav je potem taka lista kakovostno vprašljiva, pa je še vedno notri lahko lep procent kupcev. Pametne firme so to počele (in še počnejo) z akcijami muhami enodnevnicami, kjer se ne gradi na brandingu. Sploh pa populacija, ki vestno sledi takim igricam, je najlažja za nat.... Potrebno je samo znat ločit freeloaderje od naivnežev.«

»Zadnje čase opažam, da se mi na zidu pojavijo te "igre" bolj zaradi plačane objave, kot da bi jih nekdo od mojih "prijateljev" delil oz. like-al. Jaz se tega ne grem, ker vem, da iz tega nič ni, tudi nisem nikoli "slišala", da je kdo dejansko kaj dobil. Najbolj pa sem alergična na "za vsak like dobimo denar" in kakšne slike ubogih otročkov.«

»Če je treba nekaj delit, se označit ali pa lajkat stran nikoli ne sodelujem v nagradni igri, všeč pa so mi igre, ko napišeš kaj v komentar ali pa samo lajkaš slikico... nikoli ne iščem take vrste nagradnih iger, če pa slučajno kaj vidim, pa rada sodelujem. Na tak način sem že dobila karte za največji yoga show v Londonu in en darilni paket bio izdelkov... sigurno bom tak koncept uporabila na fb strani, ki jo jaz moderiram.«

»Nikoli. Sploh so mi te "nagradne igre" smešne.«

»Kot vsaka reč, tudi življenje fb teče v amplitudah. Najprej je bila vsebina, potem so prišle nagradne igre, posiljevanje z vinjetami oranžne barve, potem, zdi se, da ta trenutek zaznamuje tudi sedanjost, pa so se reči umestile glih nekam vmes. Brez vsebine si mrzel, brez advertisinga pa tudi. Časi, ko si z vinjetami razturaval so na srečo prepuščeni seminarskim predavanjem in tistim, ki so FB odkrili kak mesec tega. Adrema z osebnimi kontakti je seveda zlata vredna, seveda pa je to zlato piškavo, če nisi zbral v njej mailov ljudi, ki jih tvoja ponudba res zanima.«

ZAKLJUČEK:

Namen tega članka ni bil kogarkoli obsojati ali vas prepričevati, kaj je dobro ali kaj ne. Vsakdo se o tem, kako bo deloval na družabnih omrežjih, odloča po svoje. Kot pa je že pred časom izpostavil strokovnjak za družabna omrežja Matej Špehar, oboževalci, ki ste jih dobili preko nagradnih iger, običajno niso prišli k vam zaradi vaše blagovne znamke, podjetja oz. storitve. Prišli so po nagrado! In ko je enkrat nagradna akcija končana, nagrade pa podeljene, se zgodba običajno zaključi. Tega pa si ne želite, kajne? Osebno menim, da je še vedno bolj kot delovanje v stilu "like, share & win" pomembno to, kakšne so vaše vsebine na spletu, kako komunicirate z javnostjo in kako kakovostne so dejansko vaše storitve. Na dolgi rok je to vsekakor najboljša rešitev, "mailing listo" pa si seveda lahko povečate tudi na drugačen način, ne le z nagradnimi igrami. 

Sorodne povezave:

Facebook ukinja like gate

ŽELITE ŠE VEČ NASVETOV?

V rubriki SOCIAL MEDIA MARKETING člankov ne manjka, za individualno svetovanje in izobraževanje pa pokličite na 031-349-180 ali pišite: Ta e-poštni naslov je zaščiten proti smetenju. Za ogled potrebujete Javascript, da si jo ogledate. 




Želiš biti obveščen/a o novostih? Potrebuješ namig za lepši dan ali misel, ki ti bo dala dodatno spodbudo in motivacijo? Prijavi se na brezplačne e-novice, ki jih pošiljam največ 2x mesečno. Od njih se lahko kadarkoli odjaviš.

Zadnje objave

  • Slovenski "NE" EuroBasketu 2017: pogoji za soorganizacijo niso sprejemljivi
  • Plesni studio Novo mesto znova med najboljšimi na svetu!
  • Mladi so odlično opravili s podjetniškimi izzivi!
  • Tina Maze: »Če me kdaj vidite jokat, ne se ustrašit!«
  • Kar objaviš na spletu, veliko pove o tebi. Tudi to, če ne objaviš nič...
  • Biti najboljši je izziv... Kako dober si, pa povedo drugi.
  • Voditelj brez naziva
  • Marko Kump iz Adrie Mobil znova v tujino
ŠKATLICA

Najbolj brano v zadnjih 30 dneh

  • Tina Maze: »Če me kdaj vidite jokat, ne se ustrašit!«
  • Biti najboljši je izziv... Kako dober si, pa povedo drugi.
  • Slovenski "NE" EuroBasketu 2017: pogoji za soorganizacijo niso sprejemljivi