Na predstavitvi podjetniških idej in tržnih niš se pojavi en model, ki se predstavi za novodobnega kupida. To je možak, ki svetuje drugim moškim, ki imajo težave v ohranjanju strasti v njihovem odnosu, kar je po njegovem mnenju glavni razlog za večino težav med partnerjema. Kako bo rešil to težavo? Tako da bo vsak mesec svetoval tem izgubljenim tičkom, kako vnovič prižgati luč strasti. Recimo skuhaj ji večerjo ali pripravi ji penečo kopel. Zato pa bi jim seveda zaračunal nekaj deset evrov konec vsakega meseca. Sam pozdravljam idejo tega novodobnega šepetalca dekletom, naj izkoristi svojo priložnost. Ampak ob tem se mi poraja vprašanje: a so tipi danes dejansko tako neumni in nesposobni, da morajo plačevati tako predvidljive nasvete?

piše: Jure Marolt

Šel bom celo tako daleč, da trdim, da so to tako prežvečene stvari, da mi moralo ob njih vsem iti na bruhanje. Celotna »entertaiment« industrija nas že desetletja posiljuje z idejo o pravljičnem, čutnem moškem, ki skrbi za svojo sorodno dušico kot ona za svojo najljubšo cvetlico na vrtu. Vsakodnevno jo obsuje z raznovrstnimi pozornostmi, jo pelje na romantične večerje, prižiga svečke, z njo že šestič gleda Titanic, takoj za tem pa enega od filmov z Ryan Gosslingom, čigar naslova si ne more zapomniti, na Ipadu občudujeta fotke najbolj znanih parov itd. Seveda je kupil tudi dve karti za baletno predstavo, v kateri nastopa tisti postavni Avstrijec, ki ima tako dobro rit. Nič mu ni odveč, tudi če to pomeni, da bo dve uri strmel v natrenirano guzo možaka v belih pajkicah, medtem ko njegova draga drhti in vzdihuje na sosednjem sedežu.

To je preživeto. Tej kvazi moški, ki skočijo v zrak vsakič, ko njihova draga kihne. Če v vsaki stvari ugodimo svoji ženski, s tem njej delamo grozno krivico. Oziroma jo zaničujemo. Ženske nočejo nekoga, ki se bo plazil za njimi po kolenih, ampak nekoga, ki jih bo spoštoval na moški način. To pomeni, da ne bo vedno opazil, da je tokrat njen fru-fru nekoliko drugače počesan, bo pa zato vedno pohvalil kosilo, ki ga je dolgo pripravljala in mu je res okusno. To pomeni, da ne boš šel v vrtnarijo in ji kupil rože, ampak da bo splezal čez ograjo in ukradel rože na sosedovem vrtu, ko jih bo opazil na njunem skupnem sprehodu. To pomeni, da ji ne bo pripravil peneče kopeli, ampak si jo bo vzel na pultu. Še prej jo bo pa polizal.

Romantika ni umrla, samo nekoliko se je spremenila. Ne živimo več v času rožnatega vsakdana, tako da so tudi naša čustva in dejanja drugačna. Tudi ženska ni več takšna, kot je bila nekoč. To niso več gospodinje, ki nimajo pravice do besede povsod, razen v spalnici. S tem, ko so one postale bolj zajebane, moramo mi slediti danemu zgledu. Če jo nasmejiš in jo hkrati rajcaš, si naredil že zelo veliko. Svoje pocukrane ženske izpade lahko vedno razreši na kavici s prijateljicami, zato ne potrebuje tebe. Ko pa reče, da bo sama izpraznila prtljažnik avtomobila ali odkidala sneg na parkingu, takrat pa odločno rečeš ne. To je vedno tvoja naloga. Nimaš jih preveč, ne izogibaj se teh, zaradi katerih si na tem svetu.

Skozi evolucijo sta bila moški in ženska vedno nerazdružljiva. Pogosto so bile njune vloge nekoliko drugačne, ampak eden brez drugega nikoli nista sobivala. Jin in jang, sonce in luna, moški in ženska, oba pola sta potrebna, da dosežemo magično celoto. Ženska ne potrebuje moškega, ki ji bo na liste papirja (ali, kot je danes mnogo bolj aktualno, na virtualni zid) risal srčke, tako kot moški ne potrebuje lepe trape, ki nima svojega mnenja o ničemer drugem kot čistilu za odstranjevanje madežev na štedilniku. Moški potrebuje takšno žensko, zaradi katere se vedno trudi biti še boljši človek, pa če mu to uspe ali ne. Zato vam ne znamo recitirati tretjega prizora iz sedmega dejanja Romea in Julije v izvirniku. Lahko pa sami napišemo okorno pesem, ki bi se je sramoval vsak pismeni človek. Ampak to je tisto, kar ženska najbolj ceni. Da nismo izbrali lažjo, prežvečeno, sluzasto pot, ampak da se trudimo in učimo na lastnih napakah. Jebali vas kupidi in njegove puščice, če pa že pol stoletja niso zadele nobene tarče. Model je čorav.